Hem » Blogg » Konvertering

Konvertering – inte som i kyrkan

Konvertering är när man mäter hur många som gör någonting på till exempel en webbsida. Det kan handla om hur många av de totala antalet besökare på en webbutik som faktiskt väljer att köpa något eller hur många på en webbsida som anmäler sig till ett nyhetsbrev. Den konvertering jag nästan uteslutande skriver om handlar om hur webbutiker påverkas och kan påverkas av olika saker när man jobbar med konvertering och är en beskrivning om hur vi själva arbetar med de olika bitarna inom konvertering på våra egna butiker. Vi arbetar även med att hjälpa andra webbutiker med deras konvertering så kontakta oss så hjälper vi dig att få mer och bättre affärer.

Sex enklare åtgärder för att förbättra din konverteringsgrad

By | 2016/10/06|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , , |

Det finns som många vet en hel del olika åtgärder man kan arbeta med för att öka sin konverteringsgrad i webbutiken. Det finns enklare saker och det finns mer avancerade saker man kan göra, i denna bloggposten tittar jag på några av de enklare åtgärder man kan göra, om man inte redan gjort det, för

Till slut så händer det, nu kör Oxit gång!

By | 2016/08/15|Categories: E-handel, PPC, SEO, Sökmarknadsföring|Tags: , , , |

Helvete vad kul, det är nog det enklaste och mest sammanfattande jag säga i en kort mening för att beskriva vad jag känner inför detta. Jag och Håkan Persson som driver sajten Soekmotoroptimering.se och som har topplaceringar på det ack så prestigefyllda sökordet "sökmotoroptimering" sedan slutet på 2014 startar alltså byrå nu. Det har florerat

Och detta händer när du lämnar rabatt i din sommarstängda webbutik

By | 2016/07/27|Categories: E-handel|Tags: |

Förra veckan skrev jag ett inlägg med rubriken "Detta händer när din webbutik har sommarstängt / semester" där jag påvisade hur konverteringsgraden sjönk för oss när vi meddelade kunderna om att det blir försenade leveranser under sommaren på grund av lagerflytt. Vi hade då redan en plan på att köra ett rabattest för att se hur

Detta händer när din webbutik har sommarstängt / semester

By | 2016/07/20|Categories: E-handel|Tags: |

Ibland dyker det upp frågor på sociala medier om "Hur löser du semestern?" från e-handlare. En mycket relevant fråga för oss mindre e-handlare som kanske har familj och måste ta någon eller några veckor ledigt för att få ihop livspusslet. På Barahandtag har vi tidigare år haft öppet som vanligt, precis som de flesta webbutiker

Isabella @lowengrip – Lite tips för din nya webbutik

By | 2014/12/09|Categories: CRO, E-handel, SEO|Tags: , , |

Hej Isabella! Jag känner inte dig och du känner inte mig men jag följer dig på twitter och såg att din nya webbutik Löwengrip Care & Color gått live vilket som vanligt gjorde mig nyfiken. Jag är själv e-handlare med butikerna Barahandtag och Kutts sedan många år tillbaka och jag arbetar som konsult för att

Du MÅSTE börja A/B-testa i din webbutik

By | 2014/09/02|Categories: CRO, E-handel|Tags: , |

För en tid sedan frågade killarna på ConversionXL efter butiker som han kunde få revidera konverteringsmässigt och komma med feedback på. Eftersom jag följer dom på twitter och på deras blogg och själv jobbar med konverteringsoptimering både för mina egna butiker och andras så tog jag snabbt chansen att få lite inputs på en av

Sommaren 2014 – Sommaren då mobilt blev viktigast för webbutiken!

By | 2014/07/09|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , |

Jag trodde eventuellt att jag skulle få skriva detta inlägget, kanske eventuellt just denna sommaren. Just nu, exakt precis nu, konverterar mobila webbläsare i surfplattor och telefoner bättre än vad datorer gör. Det är detta alla pratat om i många år, i alla fall i tre år, att just sommaren 2012 är sommaren då konverteringen kommer bli

Konverteringsanalys

By | 2013/12/22|Categories: CRO|Tags: |

Konverteringsanalys för webbutiker Som liten eller medelstor e-handlare dräller det oftast inte med pengar i kassakistan, det vet vi eftersom vi själva är en liten e-handlare. Men vi tycker fortfarande att alla har rätt till en bra konverteringsanalys och har därför skapat två olika erbjudanden. Snabb konverteringsanalys: Genomgång av startsida Genomgång av kategorisida Genomgång av

Konverteringsgrad för webbutik

By | 2013/12/21|Categories: CRO|Tags: |

Följ upp konverteringsgraden i din butik Generellt så mäter man som e-handlare konverteringsgrad genom att ta antalet order och dela det med antalet besökare i butiken. Om du exempelvis har 50 besökare om dagen i din butik och 7 stycken order så har du en konverteringsgrad på 14%, 7/50 = 0,14 = 14%. Det innebär

newspaper templates - theme rewards