Hem » Blogg » Klarna checkout

Klarna Checkout

Den 14:e mars 2013 förde vi in Klarna Checkout på en av våra butiker och om detta handlar nedanstående poster. Vi kikar dels på hur siffrorna såg ut innan Klarna Checkout infördes men det mest intressanta är hur butiken utvecklas positivt eller negativt efter att vi bytte till Klarnas nya kassa, Klarna Checkout. I April införde vi det i en annan butik och nu kör vi Klarna Checkout i både de svenska butikerna vi har idag. Under hösten 2013 lanserades Klarna Checkout i flera länder, bland annat Norge och Tyskland om jag inte missminner mig.

Sedan dess har Klarna Checkout lanserats i flera länder och alla tester jag själv gjort och alla tester jag läst pekar på en klart högre konverteringsgrad i samband med att man byter till Klarna Checkout. Beroende på vilken fördelning du har på dina betalningar idag och hur avtalen med kortinlösenföretagen ser ut så är det inte säkert att Klarna Checkout alltid är den bästa lösningen men i de allra flesta fall så blir den det tack vare den ökade konverteringsgraden.

Klarna Checkout ökar konverteringsgraden men också kostnaderna

I våra egna fall på de butiker där vi kör och har kört Klarna Checkout så har konverteringsökningen vart uppåt en 17% vilket är helt fantastiskt. Men det kostar också jämfört med i stort sett alla andra betalningslösningar så räkna på det så du inte förlorar pengar på grund av den relativt höga kostnaden. Kan du räkna hem det vilket de flesta kan idag så kan det bli allt från en bra affär till en riktigt bra affär.

 

Sex enklare åtgärder för att förbättra din konverteringsgrad

By | 2016/10/06|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , , |

Det finns som många vet en hel del olika åtgärder man kan arbeta med för att öka sin konverteringsgrad i webbutiken. Det finns enklare saker och det finns mer avancerade saker man kan göra, i denna bloggposten tittar jag på några av de enklare åtgärder man kan göra, om man inte redan gjort det, för

Isabella @lowengrip – Lite tips för din nya webbutik

By | 2014/12/09|Categories: CRO, E-handel, SEO|Tags: , , |

Hej Isabella! Jag känner inte dig och du känner inte mig men jag följer dig på twitter och såg att din nya webbutik Löwengrip Care & Color gått live vilket som vanligt gjorde mig nyfiken. Jag är själv e-handlare med butikerna Barahandtag och Kutts sedan många år tillbaka och jag arbetar som konsult för att

Ny webbutik i stallet

By | 2014/06/07|Categories: E-handel|Tags: , , , |

I stallet av nischade butiker så har ytterligare en butik nu kommit in i värmen hos oss på AndersIvar. Det handlar om butiken som sedan 2010 har namnet Rakathuvud där man säljer hårtrimmers och hårklippare av riktigt hög kvalitet samt tillbehör till dessa. Man jobbar med kända kvalitetsmärken som Moser som är ett av de

Drevet mot Klarna

By | 2014/04/09|Categories: E-handel|Tags: , |

Den senaste veckan har det i ett antal artiklar skrivits om negativa upplevelser för ett antal människor som använt Klarna som betalningspartner när man e-handlat. Enligt artiklarna finns hundratals kunder som anser att dom inte fått sin faktura vilket har föranlett extra kostnader i form av påminnelseavgifter och inkassokostnader. Tvivlar inte en sekund på att

A/B-test av kassan i handtagsbutiken pågår

By | 2013/10/19|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , , , , |

När jag lämnade Nordisk E-handel för Barahandtag och gick över till Wikinggruppen så hoppade det till lite överallt, som det alltid gör om man gör så stora förändringar för en webbplats som att byta plattform. I min värld är det extremt riskfyllt av flera anledningar, dels så finns det en risk att man rent sökmotoroptimeringsmässigt

Handtagsbutiken får ny skrud!

By | 2013/09/24|Categories: E-handel|Tags: , , , , , , |

Inatt pekade vi över DNS och bytte leverantör för Barahandtag, vi lämnade Nordisk E-handel med en av våra butiker och gick till Wikinggruppen. Ett beslut som har tagit lång tid att fatta men som nu är final och jag tänkte som vanligt dela med mig av upplevelserna. Det finns framför allt två orsaker till att

Klädbutiken – Utvecklingen hittills

By | 2013/06/30|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , |

Jag skrev ett inlägg den 21 april om att vi skulle ta tag i konverteringen för BrandByNature och att vi samtidigt införde Klarna Checkout i den butiken och jag tänkte dela lite av erfarenheterna och vart vi kommit såhär långt. Om vi börjar med vad som gjorts hittills så är det framförallt införandet av Klarna Checkout

Klädbutiken goes konvertering

By | 2013/04/21|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , , |

Vår äldsta butik som kom igång i någon form vid årsskiftet 2007/2008 heter ju numera BrandByNature och efter vårt påtvingade domännamnsbyte så presterar den butiken inte särskilt bra. Jag har inte heller haft tiden som behövs för att få ordning på den igen tidigare men med ett bra resultat i handtagsbutiken nu så skall klädbutiken

Handtagsbutiken goes Klarna Checkout – 1 månad

By | 2013/04/17|Categories: CRO, E-handel|Tags: , , , |

Yes, då har vi kört Klarna Checkout under en månads tid och samlat på oss lite mer data än tidigare. Ni ser dom tidigare posterna om implementeringen av Klarna Checkout här (del 1) och här (del 2). Som jag skrev tidigare så hade konvertering i sin helhet ökat en del och konverteringen i kassan hade

newspaper templates - theme rewards