Ser att jag får många träffar på just denna post och är ni missnöjda med Lessmore får ni gärna kommentera i kommentarsfältet nedan och berätta om ni har någon Lessmore upplevelse ni vill dela med er av.

lessmoreHar sedan ett par år tillbaka vart medlem hos en tjänst som heter Lessmore som har en bra affärsidé, dom gör avtal med stora företag som vi småföretagare kan ta del av mot en avgift. Smart och bra att ha. Har använt deras tjänster väldigt lite under senaste året och när fakturan kom meddelade jag deras medlemsservice att jag står över detta året. Från Lessmore fick jag då svaret att det fanns ett annat abonnemang som jag kunde ta, Lessmore har tydligen ett silverabonnemang som kostar lite mindre per år och så tillkommer det en transaktionsavgift per köp man gör istället. Eftersom jag trodde att man på Lessmore kunde läsa och förstå vad jag menar när jag skickar ett mail där jag skriver “Jag vill inte utnyttja era tjänster och avslutar därför abonnemanget hos er” så ignorerade jag erbjudandet som skickades. Detta var i slutet av maj.

Under de senaste veckorna har jag mottagit både kravbrev och inkassobrev från Lessmore och trots idoga försök att få dom att avsluta abonnemanget så får jag svar om att det inte går. Hur då inte går? Det är väl hos er på Lessmore som jag har abonnemanget och om inte ni kan avsluta det, vem kan då göra det? Jag förstår att ni på Lessmore har ett avtal där paragraf 7.2 säger att man skall meddela minst tre månader innan att man vill kliva av ert abonnemang. Jag förstår också varför ni skickar ut fakturan när det är en månad kvar på avtalet och man inte har en chans att säga upp det. Ni vill sälja och det vill vi alla. Men det ni måste förstå och som helt gått er på Lessmore förbi är att ni måste ha nöjda kunder även efter att kunden slutat handla av er, det är det som gör att ett företag får ett gott rykte och att saker börjar sälja sig självt.

Lessmore och deras dåliga rykte på internet

För även ni på Lessmore måste ju ha gott säljkursen där dom berättade att missnöjda kunder berättar för 10 personer och nöjda kunder berättar för 3 kunder. Enligt VD:n på Amazon.com har den siffran med hjälp av internet och sociala medier ökat cirka 2 500 ggr sedan internet, sociala medier och liknande blev populärt. I ert fall skulle det innebära att om jag vart en nöjd kund idag så skulle min mening sprida sig till ungefär 7 500 personer, synd att det inte blev så då spridningen av negativ publicitet för er på Lessmore nu kanske når 25 000 personer. Ni har ju inte direkt topplaceringen på vare sig Rejta.se: http://www.rejta.se/omdome/613507/Lessmore+Sverige+AB eller hos Reco.se http://www.reco.se/lessmore-sverige-ab där jag själv vart med och bidragit.

Jag vill verkligen att det skall gå bra för er på Lessmore eftersom ni har en bra tjänst. Men ni kan inte behandla kunder som skit, det går inte i längden och det slår väldigt lätt tillbaka på er genom blogginlägg som detta och sociala medier i allmänhet. Det blir inte bra helt enkelt. Har ni lite otur nu på Lessmore så kan det hända att det finns någon som läser detta och i sin tur länkar till detta inlägg, som i sin tur länkar osv.

Det blir inte bra helt enkelt.