Hem » Blogg » A/B-test

A/B-test – En viktig del för alla webbutiker

Här skriver vi om de olika A/B-test som vi gör på våra butiker. A/B-test är när man testar två olika varianter av någonting, kan handla om en specifik webbsida, kan vara olika knappar eller olika fält som skall fyllas i. Det handlar alltså om att testa två olika saker mot varandra för att se vilken av sakerna som presterar bäst och på det sättet hela tiden förbättra det man jobbar med. I vårt fall handlar det alltid om att öka konverteringen i våra webbutiker på det ena eller det andra sättet.

Du MÅSTE börja A/B-testa i din webbutik

By | 2014/09/02|Categories: CRO, E-handel|Tags: , |

För en tid sedan frågade killarna på ConversionXL efter butiker som han kunde få revidera konverteringsmässigt och komma med feedback på. Eftersom jag följer dom på twitter och på deras blogg och själv jobbar med konverteringsoptimering både för mina egna butiker och andras så tog jag snabbt chansen att få lite inputs på en av

newspaper templates - theme rewards